Home » Artikler » SEO for nettbutikker, merkevarer og e-handelsaktører

SEO for nettbutikker, merkevarer og e-handelsaktører

Vi utfører en rask ekspertvurdering og konkret SEO analyse med gjennomgang av din nettbutikk. Du får en personlig videokonsultasjon med senior SEO rådgiver.

SEO for E-handel, nettbutikker og merkevarer har blitt en del vanskeligere. Først og fremst fordi det er ganske mange nettsteder og nettbutikker online etterhånden. Har du akkurat lansert en ny nettbutikk og vil komme godt fra start, eller har du hatt en nettbutikk lenge som sliter med å oppnå gode organiske resultater og gratis trafikk fra søkemotorene?

Vi hjelper deg med å skaffe kunnskap om hvor det kan være problemer, hva som virker og hvorfor det virker. Vi kan også hjelpe deg med å gjennomføre de nødvendige tiltak.

Hos Nettpilot har vi jobbet med seo for nettbutikker og E-handel i snart 15 år. På kundelisten er det både E-handelskonsern, håndverkere og advokatfirmaer. Vi har fulgt noen av våre kunder, fra de fikk sitt første online salg, til de oppnådde sin første million i omsetning på en måned. Vi har også jobbet med SEO for flere av Norges største selskaper og bransjeledere i voldsomt konkurranseutsatte markeder.

Samtidig har vi levert software til over 500 norske mindre og mellomstore nettbutikker bygget på WordPress og Woocommerce plattformen, så vi vet hvilke utfordringer en typisk norsk nettbutikk i vekstfasen, sitter med. Vi vet både hvordan det er å være nettbutikk eier og hvordan det er å være digital markedsansvarlig. Vi vil gjerne by på vår erfaring og kompetanse for å hjelpe selskapet ditt med sine neste SEO steg, uten for mye tåkesnakk.

Vi kan levere en rask, effektiv og grunnleggende analyse av din nettbutikk og ditt nettsted, ditt online forretningskonsept og ditt markedspotensiale med fokus på søkemotorvennlighet og innhold.

Alt foregår uten reisetid og ekstra unødvendig bruk av tid, via videokonferanse, der vi kobler oss sammen med nøkkelpersoner hos dere, og benytter enten Skype, Teams, Google Meet, Zoom eller Whereby. Vi er ganske komfortable med videkonsultasjoner. Slik kan vi enkelt samle flere personer og jobbe effektivt med viktige problemstillinger.

Dette pakketilbudet er utviklet fordi vi har opplevd at en del av våre kunder i utgangspunktet er usikre på hvor mye de bør satse på SEO og optimalisering av sin nettbutikk, og hva de eventuelt skal satse på og hvilke elementer de skal gripe tak i først: Eksisterende innhold, teknisk løsning, eller produksjon av nytt innhold.

Samtidig er mange også ganske usikre på hva det vil si å binde seg til en fast partner når det gjelder SEO, webtekster og innholdsarbeide. En begrenset SEO konsultasjon som dette via videokonferanse, med fokus på SEO for nettbutikken din, er en god måte å begynne på.

Både webmastere, markedsansvarlig, innholdsansvarlige, nettbutikkeiere og produktsjefer bruker oss jevnlig.

Innhold

Nettpilots oppstartskonsultasjon inkluderer oppstartsbrief via videomøte eller epost + grunnleggende analyse av den SEO messige helsetilstand til nettbutikken, samt en times videokonsultasjon.
Vi kan også avtale å lage en presentasjon rettet mot bestemte aktører eller personer i selskapet ditt, mot tillegg i pakkeprisen.

Målgruppe

Dette passer for deg

  • som har en norsk nettbutikk med gode og etterspurte produkter som dekker et synlig behov i markedet.
  • som er usikker på hvordan man håndterer SEO for nettbutikker og E-handel
  • som ønsker å jobbe mer effektivt og målrettet med prioritering av søkemotoroptimalisering i nettbutikken.

Forventet effekt

Det er vår erfaring at de mottar slik rådgivning hos oss, får rikelig med konkrete forslag og innspill å ta med seg i det videre arbeidet, og at mange vender tilbake for ytterligere rådgivning fordi de ser at dette er noe som virkelig nytter. Typisk blir gode forretningskonsepter enda bedre med grundig SEO.

Dette trenger vi fra deg

For å få maksimalt utbytte av en SEO konsultasjon, må det ligge en analyse av din nettbutikk/nettsted, samt et overblikk over konkurransen i markedet til grunn.

Før vi kan begynne å analysere ditt nettsted, trenger vi å få tilgang til din Google Analytics konto, Google Ads og Google Search Console, hvis du har opprettet dette. Dersom du ikke har slike verktøy, vil vi assistere deg med å opprette det. Vi ber samtidig om informasjon om foretningsmodell, målsetninger, markedsføringskanaler, tendenser i markedet, sesongsvingninger og historikk, samt en liste over hvilke aktører du sammenlikner deg med, og som du betrakter som konkurrenter i markedet.

Du bør kunne gi en beskrivelse av hvilke oppgaver du ønsker at nettbutikken ditt skal løse for deg og din bedrift.

Kontaktperson

.

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *